Uw banner?

Recensies van films

Geplaatst op: 25-09-2014

Een recensie van een film kan zowel online als offline te vinden zijn. Offline zijn ze vooral te vinden in speciale filmtijdschriften en / of in kranten. Een recensie kan een film maken of breken. Dit betekent dat het een groot aandeel kan leveren in het bezoekersaantal dat de betreffende film trekt. Bioscopen zelf zijn natuurlijk ook recensenten, want zij bepalen het assortiment dat zij draaien. Vinden zij een film minder, dan komt deze ook niet terug in het assortiment. De films die dus daadwerkelijk draaien zijn in veel gevallen niet slecht, helaas komen er nog geregeld films uit wiens verhaal totaal niet uitnodigend is voor de kijker.

Hoe schrijf ik een filmrecensie

Een filmrecensie is niet zo gemakkelijk als het op het eerste oog lijkt. Er komen veel aspecten bij het geheel kijken die de kwaliteit van een recensie bepalen. Om een goede recensie te kunnen schrijven moet de recensent kennis hebben van films in verschillende genres. Men moet bekend zijn met de klassiekers en moet bekend zijn met het gebruik van bepaalde stijlen en elementen die veelgebruikt zijn in films. De kleine details kunnen ontzettend belangrijk zijn bij films. Men moet dus ook op de kleine details kunnen letten. Vervolgens moet men bij het kijken van de films verschillende aantekeningen maken wat betreft bepaalde fragmenten en het doel van de film. Vervolgens moet de recensent de belangrijkste informatie op een goede manier kunnen verwoorden, zodat deze aangenaam te lezen is voor de lezer. Hierbij moet de recensent de tekst voldoende onderbouwen met argumenten. Uiteindelijk eindigt de recensent met een eindbeoordeling. Hierbij geeft deze kort en krachtig of je juist wel of niet de film moet bekijken.

Goede boeken en goede films Er zijn vele genres waarin een boek of een film kan schit... lees meer
Online recensies van films Online zijn er vele websites die de filmliefhebber informeren met hun mening over vele verschille lees meer
Recensies van boeken Ieder boek heeft een bepaald verhaal die bij jouw wordt omgezet in een beeld. In een boek kun jij lees meer