Uw banner?

Recensies van boeken

Geplaatst op: 25-09-2014

Ieder boek heeft een bepaald verhaal die bij jouw wordt omgezet in een beeld. In een boek kun jij volledig je gedachte verliezen en jezelf inleven in de breedste vorm. Het is daarnaast ook een goede manier om tot ontspanning te komen en het kent ook zeker een amuserende rol. Kinderen bijvoorbeeld vinden een uitdagende kinderboek met een leuk verhaal enorm leuk voor het slapen gaan. Er zijn ook echte boekliefhebbers die de waarde van boeken enorm groot vinden. Zij gebruiken en schrijven dan weleens een recensie. Zo kunnen zij andere lezers informeren met hun visie betreffende het verhaal of zij kunnen door het gebruik maken van een recensie juist zien wel boeken de moeite waard zijn om te lezen.

Waar vind je recensies?

Er zijn diverse websites die bestaan uit recensies van vele boeken. De websites zijn gemakkelijk te vinden op het internet, maar deze kan men ook terugvinden in tijdschriften of kranten. Websites zijn vaak opgericht door een groep van deskundige die de inhoudt van de tekst zelf geschreven hebben. Zij laten het in veel gevallen dan ook niet toe dat een particuliere lezer zijn mening geeft over een boek. Dat is logisch natuurlijk, want de makers van deze website weten niet in hoeverre de lezer beschikt over de kennis om een goede recensie te schrijven. Enkele bekende websites waar boekrecensies zijn terug te vinden zijn te vinden via zoekmachines.

Een boekrecensie schrijven

Het schrijven van een boekrecensie is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Ondanks dat de inhoud puur bestaat uit argumenten met jouw mening, is het lastig een goede recensie op te bouwen en deze op een correcte manier te beargumenteren. Het begint allemaal met het lezen van het boek. Dit moet tot in de details gebeuren, want niets mag de recensent ontschieten. Vervolgens ga je de inhoud schrijven van de review. Hierin moet onder andere gegevens van het boek in zijn verwerkt, de informatie over de auteur, over het verhaal, specifiekere informatie over bepaalde fragmenten, de manier hoe het verhaal geschreven is, de manier hoe de illustraties zijn gemaakt en het moment van gebruiken en natuurlijk jouw mening over het geheel.

Korte filmpjes online Naast complete films die in de bioscoop gedraaid hebben, ... lees meer
Goede boeken en goede films Er zijn vele genres waarin een boek of een film kan schitteren. Zo is een romantische komedie nie lees meer
Online recensies van films Online zijn er vele websites die de filmliefhebber informeren met hun mening over vele verschille lees meer